Mitä uutta WiseGymissä?

Järjestelmä on nyt ollut asiakaskäytössä tasan vuoden. Missä WiseGym menee nyt?

Tasan vuosi sitten järjestelmä otettiin kokonaisuudessaan ensimmäistä kertaa aitoon asiakaskäyttöön. Vuodessa on tapahtunut todella paljon ja järjestelmää on kehitetty valtavasti. Nyt onkin aika pienelle kertaukselle.

Nettisivut

Tämäkin artikkeli on kirjoitettu nettisivuille, josta se sitten jaetaan haluttuihin kanaviin kaikkien luettavaksi. Nettisivut on järjestelmän ydin.

CRM

Miksi CRM jää useimmiten vähälle käytölle? Koska sen käyttö ei ole riittävän helppoa! Helppokäyttöisyys on meidän näkökulmamme CRMään ja olemmekin tehneet käyttäjäpalautteen mukaan hurjan määrän muokkauksia käyttöliittymään. Ja tulemme tekemään jatkossakin, koska käytöstä voi aina tehdä helpompaa.

Uuden yrityksen lisäys CRMään tapahtuu nimen tai y-tunnuksen mukaan ytj:stä hakemalla - ei ole siis tarvetta kirjoittaa, copy-pastata tai arpoa yritysten tietoja.

Kuluttajapuolella olemme pyrkineet entisestään helpottamaan asiakkuuden hallintaa CRMn kautta. CRM kautta voit hoitaa asiakaspalvelun niin, että se jää talteen. Voit lisätä ja hallinnoida asiakkaan sopimuksia ja jopa laskuja. Ja asiakas voi itse päivittää yhteystietonsa appin tai nettisivujen kautta.

Markkinointi, myynti ja sopimukset

Usein "markkinointi" on mainontaa ja kovin irrallista itse myynnistä. Meillä ne nivoutuvat oppikirjamaisesti yhteen. Olemme kehittäneet polkuja johdattaa asiakas markkinointiviestinnästä kauppapaikalle. Jokainen uutiskirje, artikkeli tai info voidaan helposti yhdistää verkkokauppaan ja palvella liikuntakeskuksesta ostamaan haluavaa asiakasta. Teet myös helposti tutkimuksen tai kyselyn, jolla keräät liidejä tai yksinkertaisesti tunnet asiakkaasi paremmin.

Verkkokaupassa voidaan myydä monenlaisia tuotteita ja palveluita. Jäsenyydet, kertakortit, kiinteän ajanjakson sisäänheittotuotteet (vaikkapa viikon treenit) tai ilmaiset kokeilukerrat myyt (tai annat ilmaiseksi) helposti verkkokaupassasi.

WiseGym ei rajoita liiketoimintaasi, vaan päinvastoin mahdollistaa sitä. Voit myydä:

  • määräaikaisen sopimuksen (jäsenyys tai vaikkapa pt-sopimus)
  • toistaiseksi voimassaolevan sopimuksen
  • määräaikaisen sopimuksen, joka jatkuu toistaiseksi määräaikaisen kauden jälkeen
  • kertatuotteen (vaikkapa kertakäynnin tai pt-kerran)
  • prepaid-tuotteen, jossa asiakas itse valitsee vaikkapa kuinka monta pt-kertaa tai kuntoiluviikkoa ostaa maksamalla etukäteen
  • kiinteän prepaid-tuotteen, jossa asiakas ostaa ennalta määritellyn etukäteen maksetun tuotteen
  • tietyn määrän käyntejä (10-kortit ja vastaavat)
  • kiinteän ajanjakson tuotteen, jolla asiakas treenaa etukäteen määritellyn ajan (esim. ystävänpäiväviikon)
  • ilmaisen kokeilukerran

Mobiiliapp ja kulunvalvonta

WiseGym on kehittänyt oman kulunvalvonnan, joka keskustelee saumattomasti muiden järjestelmän ominaisuuksien kanssa. Kulunvalvonnan helmenä on mobiilisalikorttimme. Kuluttaja lataa mobiiliappisi AppStoresta tai Play-kaupasta ja käyttää saliasi sen jälkeen mobiililla käyttöliittymällä.

Mobiiliapp mahdollistaa:

  • liikuntakeskuksen ja asiakkaan välille kaksisuuntaisen viestinnän ja asiakaspalvelun
  • kulkemisen ovesta/porteista sisään ilman jäsenkorttia tai rfid-tagia
  • ostamisen helposti kännykällä (mukaanlukien mobiilimaksu)
  • reaaliaikaiset aikataulut ja varaamisen (pt ja jumpat)
  • asiakkaan yhteystietojen muutokset
  • asiakkaan sijaintiin perustuvat sisällöt (edut ja tarjoukset, päivän treenit ja vinkit, tms.)
  • jatkossa myös asiakkaan treenikäyntien yhteenvedon sekä asiakkaan oman sopimuksenhallinnan ja reskontran


WiseGymin kulunvalvontaa voidaan käyttää mobiilisalikortin lisäksi perinteisellä salikortilla, tai muulla rfid-tagilla sekä pin-koodilla. Mikä tärkeintä: asiakas voi ostaa palveluitasi lukitulta ulko-oveltasi ja ostamisen jälkeen avata oven - aika hassua ohjata asiakas "vastaanottoomme" vuonna 2018. Sama kuin voisit katsoa Netflixistä leffan ostamisen jälkeen vasta sitten, kun olet hakenut sen Filmtownista (pahoittelemme tuotesijoittelua).

Taloushallinnon automatiikka ja kirjanpito

Liikuntakeskusyrittäjän ja keskusvastaavan taloushallinnon rutiinityöt ovat pois omasta ydinliiketoiminnastamme, piste. Siksi WiseGym mahdollistaa automaattisen laskutuksen, viitesuoritusten kirjauksen sekä muistuttamisen ja perinnän. Esim. jäsenyyksien laskutus toimii niin, että luot sopimuksen ja asetat laskutustiedot (mukaanlukien asiakkaan maksutavan). Järjestelmä tekee sopimuksesta automaattisesti ensin muokattavissa olevan laskuluonnoksen ja sen jälkeen lähettää itse laskun automaattisesti.

Laskutustapoja on neljä, joista 3 on automaattisia:

  • sähköpostilasku (automaattinen)
  • e-lasku (automaattinen)
  • laskujen tulostus- ja postituspalvelu (automaattinen)
  • itse tulostettava ja postitettava paperilasku

Voit myös määritellä kullekin laskutustavalle mahdolliset lisämaksut.

Kun asiakas maksaa laskun, järjestelmä noutaa verkkopankistasi viiteaineistot automaattisesti ja kirjaa laskun maksetuksi. Mikäli maksusuoritus viipyy, järjestelmä lähettää automaattisesti muistutuksen sekä tarvittaessa toimittaa sen toimeksiantona perintäpalveluun.

Verkkolaskuina tulevat ostolaskut tulevat suoraan järjestelmään, jossa tunnistettavat toistuvat maksut tiliöityvät automaattisesti kirjanpitoon. Kaikki ostolaskut ohjautuvat kuitenkin ostolaskun tarkastajaksi merkitylle henkilölle, joka voi muuttaa/tehdä tiliöintejä laskuja koskien tarkastaessaan niiden paikkaansapitävyyden. Lopulta ennalta määritelty henkilö hyväksyy laskun maksuun.

Arkisista myynnistä ja ostoista syntyy automaattisesti kirjanpito ilman, että maksat sen tekemisestä kenellekään. Kirjanpidon manuaaliseksi työksi jää palkkojen ja muiden vastaavien erien kirjaus sekä tilinpäätöskirjaukset.

Verkkovalmennukset, WODit ja muu lisämaksullinen sisältö

WiseGymillä on kaksi ohjenuoraa: ensiksikin luoda liikuntakeskusasiakkaalle tämänpäivän käyttöliittymä korvaamaan kynän ja sopimuspaperin ja toiseksi luoda liikuntakeskuksille ja kuntosaleille uutta tulovirtaa.

Tulovirtaa luodaan saumattoman markkinointityökalun lisäksi lisämaksullisilla sisällöillä. Tällaisia voi olla vaikkapa verkkovalmennukset, päivän treenit, ruokavaliot, tms. Tiedostamme, ettei kaikilla toimijoilla ole resursseja sisältöjen tuottamiseen ja siksi mahdollistammekin myös heille lisätulovirrat.

Voit siis joko tuottaa itse lisämaksullista sisältöä jaettavaksi oman nettisivusi ja verkkokauppasi kautta tai toisaalta toimia jälleenmyyjänä muiden tuottamalle sisällölle. Tämä tarkoittaa sitä, että voit myydä toisten WiseGymiä käyttävien salien verkkovalmennuksia tai treeniohjelmia ja ansaita näin lisätuloja.

Varaukset ja ilmoittautumiset - jumpat ja pt

Kuluttajan käyttöliittymän kehittämistarve korostuu eritoten erilaisissa varauksissa ja ilmoittautumisissa. Varsinkin personal training-palvelujen varaukset ovat usein aika työläitä ja aikaavieviä sekä asiakkaalle että palveluntuottajalle. Personal trainerien ajankäytöstä tähän manuaaliseen työhön lohkeaa aimo osa.

Kehitämme parhaillaan mobiilia käyttöliittymää erilaisiin varauksiin. Ensimmäinen versio tulee käyttöön Porihallilla ihan lähipäivinä ja se kattaa reaaliaikaisen jumppalukkarin, josta asiakas voi tehdä varaukset/ilmoittautumiset haluamilleen tunneille.

Seuraavana kehitysaskeleena on ulottaa sama toiminto personal trainingiin, jolloin pt-palveluja ostanut (ja maksanut) asiakas voi itse varata ajan trainerin kalenterista. Tämän toiminnon tuomme järjestelmään myöhemmin keväällä.


Yhteydenotto

Haluatko tietää lisää WiseGymistä? Jätä tietosi ja olemme Sinuun yhteydessä!

Lue lisää

Mullistamme kuntosalikokemuksesi.