Lisämyyntiä WiseGymin avulla
Miten hyödyntää myynnin seurantaa ja muita työkaluja myynnin kehittämiseksi.
Liidistä asiakkaaksi
Ajatellaan, että kuntosalille olisi tullut liidejä tutustumiskäynneistä ja "Voita kuukaudeksi Personal Trainer ohjaus" - arvonta, jossa ihmiset voivat perustella, miksi juuri he tarvitsevat oman PT:n. Liidejä on tullut yhteensä 100kpl ja tarkoituksena olisi saada mahdollisimman monelle pidempi asiakkuus tai lisämyyntiä.
WiseGymin järjestelmän avulla voidaan luoda tietyt säännöt, minkä perusteella eri kanavista kerätyt liidit menevät omiin myyntiputkiinsa. Esimerkkinä eri myyntiputkina voisivat olla esimerkiksi "Tutustumiset" ja "PT arvonnat".
Tutustumiset
Lähdetään liikkeelle niistä, jotka ovat käyneet tutustumassa, mutta eivät ole vielä tehneet päätöstä jatkaa asiakkaina. WiseGymin järjestelmän avulla voimme lähettää näille henkilöille kohdennettu sähköpostiviesti, jossa kysytään heidän kokemustaan meistä. Näin saadaan selville se, että mikä toimii ja mikä ei - uusien potentiaalisten asiakkaiden näkökulmasta. Lopuksi voidaan selvittää, että miten aktiivisesti ja millä ehdoilla asiakas haluaa salilla alkaa käymään. Kun tähän ollaan saatu selvyys, voidaan lähettää heille räätälöity tarjous, jotta kynnys jatkaa olisi mahdollisimman pieni. Näin ollen asiakkaalle tulee alusta asti ajatus, että täällä välitetään minusta ja kuunnellaan minun toiveita.
Kun tarjous on hyväksytty, merkataan se myyntiputkessa voitetuksi ja hyväksymättömät hävityiksi. Hävityille voidaan vielä myöhemmin lähettää kyselyä, että ovatko jo löytäneet sopivaa ratkaisua ja tarjota uudestaan jäsenyyttä.
PT arvonta
Järjestelmän kautta voidaan postata yhdellä klikkauksella sama artikkeli tai tiedonkeräyslomake nettisivuille, sosiaaliseen mediaan, sähköpostiin ja vaikka push-up viestinä sovellukseen. Tässä esimerkissä olemme laittaneet arvonnan someen, joka ohjaa meidän nettisivuille täyttämään perustelut sille, miksi juuri "minä" tarvitsen PT:n kuukaudeksi. Kyselyn lopussa henkilö täyttää omat tietonsa, jotka tallentuvat meidän liideihin kategorian "PT arvonnat" myyntiputkeen. Näin voimme taas hyödyntää heille kohdennettua viestintää.
PT avaa myynnin seurannan ja ottaa yhteyttä heihin, joiden kohdalla onnetar ei suosinut. Jälleen asiakkaalle tulee ajatus, että toiveitani kuunnellaan aidosti ja minulle tarjotaan ratkaisua.
Pähkinänkuoressa WiseGymin myynnin tehokkuus
Markkinoinnin kohdentamisessa hyödynnetään WiseCRM -asiakkuudenhallintajärjestelmään tallennettuja tietoja ja vastaavasti markkinoinnin työkalujen avulla kerätty asiakastieto tallentuu automaattisesti järjestelmään.
Merkittävin ero muihin vastaaviin ohjelmistoihin on, että kaikki sähköisen markkinoinnin työkalut ovat samassa järjestelmässä ja ne toimivat yhteydessä asiakasrekisteriin ja asiakastietouteen, jotka niin ikään sijaitsevat samassa järjestelmässä. Julkaisujärjestelmän artikkelipankin ansiosta sisältöjä ja eri viestintäkanavia on helppoa hallita samasta paikasta. Kaikki toiminnot samasta järjestelmästä ilman erillisiä integraatioita.