Pakilan Kuntokeskus, Salus Pakila - käyttöönotto

Tervetuloa asiakassivullenne! Tiedotamme teille säännöllisesti käyttöönottoprosessin etenemisestä yhteenvedoilla, jotka löytyvät alta. Kokoamme tänne kaikki tehdyt ja keskeneräiset työt sekä teiltä odotettavat tiedot.

Asiakasvastaava
Linnea Kotiniemi
044 368 0431
​​​​​​​linnea.kotiniemi@wisenetwork.fi​​​​​​​

Taloushallinnon vastaava
Valtteri Leinonen
050 400 2005
​​​​​​​valtteri.leinonen@wisenetwork.fi


​​​​​​​Pakilan Kuntokeskus Salus Oy
​​​​​​​Y-tunnus - 2071976-8

​​​​​​​
Aikataulu:
Kotisivut tuotantoon 1.12.
​​​​​​​Käyttöönotto torstaina 2.12.
​​​​​​​Laskutus 15.12.

wisedemo19.fi
admin.wisedemo19.fi
kauppa.wisedemo19.fi


Viikko 47

Asiakkalta odotettavat toimenpiteet / tiedot

  • myynnin kirjanpitotilit (tai koko tilikartta)
  • Smartum venueID
  • ePassi-lomakkeen täyttäminen (jos halutaan verkkokauppaan maksutavaksi): https://wisenetwork.fi/?survey=1233ea48
  • verkkokaupan infotekstit
    • tietosuojaseloste, mallia voi ottaa Wisen selosteesta
    • mahdolliset käyttöehdot tai sopimusehdot, mallia voi katsoa esimerkiksi Liikuntakeskus Lykken verkkokaupasta
  • WS-kanavan sopimukset, kun pankki tehnyt aukaisun
  • pankilta tieto mahdollisista Nets-tunnuksista


Työn alla

  • käyttöönottopäivä 2.12.
  • sivut viedään tuotantoon 1.12.
  • katsotaan kotisivut valmiiksi maanantaina ja tiistaina


Käyttöönottopäivä to 2.12.

  • asentaja tulee aamulla klo 8
  • asiakaspalvelun koulutus pidetään klo 14.00
  • asiakaspalvelu kannattaa pitää kiinni, koska asiakkaiden tietoihin ei voi tehdä muutoksia
  • Riku päivittänyt Teamviewerin


Valmistuneet työt

    • koulutus sähköpostimarkkinoinnista pidetty maanantaina 22.11. klo 13.30
    • Pakila lisännyt tuotteet
    • Riku pyytänyt asiakasrekisterit enkorasta niin, että saadan ne 1.12.
    • domain otettu haltuun


      Viikko 46

      Asiakkalta odotettavat toimenpiteet / tiedot

      • myynnin kirjanpitotilit
      • maksunvälittäjän valinta
      • Smartum venueID (jos halutaan verkkokauppaan maksutavaksi)
      • ePassi-lomakkeen täyttäminen (jos halutaan verkkokauppaan maksutavaksi)
      • verkkokaupan infotekstit
        • tietosuojaseloste, mallia voi ottaa Wisen selosteesta
        • mahdolliset käyttöehdot tai sopimusehdot, mallia voi katsoa esimerkiksi Liikuntakeskus Lykken verkkokaupasta
      • yhteydenottamnen Enkoraan ja rekisterin pyytäminen niin, että se otetaan ulos joko 1.12. illalla tai 2.12. aamulla
      • WS-kanavan aukaisu, ohjeet lähetetty


      Työn alla

      • koulutus sähköpostimarkkinoinnista maanantaina 22.11. klo 13.30
        • Linnea lähettänyt Teams-kutsun
      • Pakila lisää jumpat järjestelmään


      Valmistuneet työt

      • jumppakalenteri aukaistu: http://wisedemo19.fi/?action=jumppakalenteri
      • jumppakategoriat lisätty
      • pidetty tapahtumat-koulutus
        • miten jumpat lisätään järjestelmään
        • miten ne näkyvät jumppakalenterissa
      • pidetty tiedonkeruu-lomakkeiden koulutus
      • asentaja varattu Wisenkautta 2.12. (Joni Nikkari)

      Viikko 45

      Asiakkalta odotettavat toimenpiteet / tiedot

      • IP-osoitteen tiedot
      • myynnin kirjanpitotilit
      • maksunvälittäjän valinta
      • Smartum venueID (jos halutaan verkkokauppaan maksutavaksi)
      • ePassi-lomakkeen täyttäminen (jos halutaan verkkokauppaan maksutavaksi)
      • verkkokaupan infotekstit
        • tietosuojaseloste, mallia voi ottaa Wisen selosteesta
        • mahdolliset käyttöehdot tai sopimusehdot, mallia voi katsoa esimerkiksi Liikuntakeskus Lykken verkkokaupasta


      Työn alla

      CMS

      • kotisivujen visut Pakilan suunnitelman mukaisiksi
        ​​​​​​​

      Myynti

      • tuotteiden lisääminen järjestelmään (jäsenyydet, lahjakortit, kengät)
      • Riku ja/tai Noora lisää tuotteita järjestelmään ja pyytää Linnea tarkastamaan, kun muutamat tuotteet on lisätty, tämän jälkeen voidaan lisätä loput tuotteet


      Kulunvalvonta

      • Wisen asentaja on vapaa 2.12. ja voi tulla paikalle, ellei Riku halua käyttää toista asentajaa, Wisen asentajan hinta 40€/t, hänet on alustavasti varattu


      Markkinointi

      • seuraava koulutus (tapahtumat eli jumpat) SIIRRETTY, uusi aika ke 17.11. klo 13.00


      Valmistuneet työt

      Ei muutoksia edelliseen viikkoon.


      Viikko 44

      Asiakkalta odotettavat toimenpiteet / tiedot

      • fontit ja värit kotisivujen visuaalista ilmettä varten
      • myynnin kirjanpitotilit
        • tilikartta löytyy järjestelmästä Taloushallinto --> Kirjanpito --> Tilikartta, http://admin.wisedemo19.fi/?controller=accountancy&action=getaccoutschem
        • tilien nimiä pystyy muokkaamaan klikkaamalla haluamaansa tiliä, vaihtamalla Tilin nimen ja Tallentamalla
        • voidaan katsoa tätä paremmin yhdessä viikolla 45, jos tämän kanssa tulee kysyttävää tai jotain vaikeuksia
        • Riku käy vielä kirjanpitäjän kanssa läpi, miten myynnin tilit laitetaan
      • maksunvälittäjän valinta
      • Smartum venueID (jos halutaan verkkokauppaan maksutavaksi)
      • ePassi-lomakkeen täyttäminen (jos halutaan verkkokauppaan maksutavaksi)
      • verkkokaupan infotekstit
        • tietosuojaseloste, mallia voi ottaa Wisen selosteesta
        • mahdolliset käyttöehdot tai sopimusehdot, mallia voi katsoa esimerkiksi Liikuntakeskus Lykken verkkokaupasta


      Työn alla

      CMS

      • kotisivujen visut Pakilan suunnitelman mukaisiksi
        ​​​​​​​

      Myynti

      • tuotteiden lisääminen järjestelmään (jäsenyydet, lahjakortit, kengät)
      • Riku ja/tai Noora lisää tuotteita järjestelmään ja pyytää Linnea tarkastamaan, kun muutamat tuotteet on lisätty, tämän jälkeen voidaan lisätä loput tuotteet


      Markkinointi

      • seuraava koulutus (tapahtumat eli jumpat) sovittu ma 15.11. klo 14.00


      Valmistuneet työt

      Myynti

      • tuotteiden koulutus pidetty
      • käyty läpi
        • jäsenyystuotteet
        • normaalit tuotteet
        • lahjakortit
        • variantit (vain normaaleille tuotteille, ei jäsenyyksille)
        • kategoriat
        • verkkokaupan visua (etusivun sliderin koko 1140x400)
      • toimitustapoihin ei postitusta, mutta mahdollisesti nouto asiakaspalvelusta
      • demoverkkokauppa aukaistu

      Viikko 43

      Asiakkalta odotettavat toimenpiteet / tiedot

      • fontit ja värit kotisivujen visuaalista ilmettä varten


      Työn alla


      Myynti

      • tuotteiden koulutus pidetään tiistaina 2.11. klo 10.00, Teams-kutsu lähetetty


      Muuta

      • Linnea kerää vielä listan tarvittavista tiedoista ja lähettää Rikulla
      • käyty läpi järjestelmän sisäisen kalenterin toiminta (Pakila ottaa todennäköisesti käyttöönsä)
      • keskustelut tageista ja rooleista
        • tagit määrittelevät viestintää ja markkinointi
          • tagikartan suunnittelu, selkenee vielä tuotteiden koulutuksessa
        • roolit määrittelevät sitä, mitä kaikkea asiakas näkee järjestelmässä
          • rooli pystytään asettamaan niin, että se lähtee automaattisesti, kun esimerkiksi jäsenyys päättyy
            ​​​​​​​

      CMS

      • Riku lähettänyt suunnitelmaa visusta
      • Linnea käy nämä läpi graafikon kanssa ja visuja rakennetaan pidemmälle


      Valmistuneet työt


      Demosivusto aukaistu: wisedemo19.fi ja admin.wisedemo19.fi


      CRM

      • 1. koulutus pidetty
      • käyty läpi henkilön lisääminen ja henkilökortin sisältö
      • käyty läpi yrityskortin sisältö
      • lisäohjeita: https://wisenetwork.fi/tutoriaalit/wisecrm/
      • kirjallisia ohjeita: https://wisenetwork.fi/ohjeet


      CMS

      • 1. koulutus pidetty
      • käyty läpi navigaatiopalkin hallinta ja sliderin hallinta
      • käyty läpi artikkeleiden tekeminen
      • lisäohjeita: https://wisenetwork.fi/tutoriaalit/wisecms/
      • kirjallisia ohjeita: https://wisenetwork.fi/ohjeet




      Viikko 42 - käyttöönottopalaveri ke 20.10.

      Paikalla

      WiseNetwork: Linnea ja Gert
      Pakilan kuntokeskus: Riku, Kati ja Noora

      Käyttöönotto tehdään suunnitelman mukaan, joka löytyy täältä.
      Alla yhteenvetoa palaverissa läpikäydyistä asioista sekä käyttöönotosta yleensä.


      Käytännöt

      • Yhteyshenkilönä Salus Pakilan suunnalta toimii Riku
      • Linnea toimii asiakasvastaavana eli vetää käyttöönottoa Wisen suunnasta
      • Gert toimii yhteyshenkilönä sopimukseen liittyvissä asioissa
      • Linnea kerää tarvittavat tiedot Salus Pakilalta, ohjeistaa tietojen hankinnassa sekä muodossa, jossa ne tulee toimittaa
      • Salus Pakila rakentaa järjestelmään haluamansa sisällön (mm. kotisivujen sisältö) Linnean opastuksella
      • Linnea kouluttaa henkilökunnan käyttämään Wisen työkaluja
        • ennen koulutuksia Linnea lähettää olemassa olevat opetusmateriaalit, ja koulutuksiin osallistuvien tulee tutustua materiaaleihin ennen kutakin koulutusta


      Aikataulu

      • käyttöönotto torstaina 2.12.
        • asiakasrekisteri Encorasta 1.12. illalla (varmistetaan, että ok heille)
        • kulunvalvonnan asennus 2.12.
        • asiakasrekisterin sisäänajo 2.12.
        • sopimusten sisäänajo 2.-3.12.
        • HUOM! kannattaa pitää asiakaspalvelu kiinni 2.12., jotta pystytte keskittymään käyttöönottoon
        • käyttöönottopäivänä pidetään asiakaspalvelun koulutus 14-16
      • laskutus järjestelmästä alkaa 15.12.
      • kirjanpito vuoden 2022 alusta


      CMS

      • avataan demoalusta
      • jotakuinkin samalla ilmeellä kuin nykyiset sivut
      • Kotisivuareferenssejä löydätte täältä: https://wisenetwork.fi/kotisivureferenssit
        ja täältä: https://wisegym.fi/fi-fi/referenssit/44/
        • ​​​​​​​ilmoittakaa, jos teillä on tässä vaiheessa toiveita visujen suhteen
      • sovittu 1. koulutus perjantaille 29.11. klo 10-11
      • evästehallinta kotisivuille
      • sähköpostit samassa paikassa kuin kotisivut
        • ​​​​​​​Linnea laittaa hintatietoja, jos sähköpostit ottaa Wisen kautta


      CRM

      • tällä hetkellä käytössä Encora
        • asiakasrekisteri pyydetään sieltä
        • otetaan ulos käyttöönotto edeltävänä päivänä, ulos ottamisen jälkeen Encorassa ei saisi enää tehdä muutoksia henkilötietoihin tai sopimuksiin


      Myynti

      • ei olemassa olevaa verkkokauppaa
      • kotisivuille tarvitaan maksunvälittäjä
        • Paytrailin hinnasto: https://www.paytrail.com/hinnasto
        • Visma Payn hinnasto: https://www.visma.fi/vismapay/hinnasto/
      • ei auki olevaa ws-kanavaa
        • Linnea laittaa tämän aukaisusta ohjeet
        • aikataulu: auki 15.12.
      • Gert laittanut jo tarjousta maksupäätteestä, kuittitulostimesta ja kassalaatikosta
        • integroitu maksupääte otetaan joka tapauksessa, joten tämän mallin valinta ja tilaaminen (Wise tilaa)


      Markkinointi

      • tällä hetkellä käytössä MailChimp
        • Riku käy Mailchimpin listan läpi, jos sieltä on tarvetta tuoda yksittäisiä henkilöitä järjestelmään


      Taloushallinta

      • Riku lähettää laskut aina kuun 15. päivä, erääntyvän kuun 1. päivä
      • pankkina Handelsbanken
      • Gert ja Ben pitävät vielä taloushallinnon työkalun esittelyn Rikulle ja kirjanpitäjä Eevalle tiistaina 26.10. klo 10
        • Wise kouluttaa kirjanpitäjän vielä myöhemmin
      • kuluttajaverkkolaskutus on käytössä
        • kysytään Encoralta saadaanko osoitteet heidän kauttaan
        • Wise tekee muutosilmoituksen


      Kulunvalvonta

      • pin-koodillinen lukija
      • asiakkailla jo RFID-kortteja
      • Pakila luopuu magneettikorteista


      Asiakkaalta odotettavat toimenpiteet

      • toiveet kotisivujen visuaalisesta toteutuksesta
      • lomakkeeseen vastaaminen, lomakkeen löydät täältä. Lomakkeeseen voi ensin tutustua ja täyttää sen, kun on kerännyt tarvittavat tiedot. Jos tietojen hankinnassa tulee ongelmia tai kysymyksiä, olkaa yhteydessä Linneaan.


      Mullistamme kuntosalikokemuksesi.