WiseGymin taustalla WiseCRM- asiakkuudenhallintajärjestelmä
WiseCRM seuraa asiakkaan käyttäytymistä ja sijoittaa automaattisesti asiakasta oikeisiin viestintäryhmiin. Näin asiakkaille voidaan viestiä heidän käyttäytymisensä perusteella.
WiseCRM – koko järjestelmän aivot
CRM seuraa yksittäisen asiakkaan käyttäymistä ja reagoi siihen segmentoiden asiakkaita reaaliajassa sille asetettujen sääntöjen mukaan. Sen kautta kohdistetaan kaikki yrityksestä ulospäin tapahtuva viestintä. Sinne tallentuu koko asiakashistoria, kuten verkkokauppaostokset, lähetetyt tarjoukset, toteutuneet sopimukset, ilmoittautumiset sekä vastaukset kyselyihin ja asiakastutkimuksiin. Tämä turvaa asiakkaan hyvän palvelemisen useammankin eri asiakaspalvelujan toimesta. Ja mikä parasta, kaikkien tietojen käsittely tapahtuu yhdessä ja samassa järjestelmässä ilman ulkopuolisia integraatioita. Samalla varmistuu, että kaikki tapahtuu myös täysin GDPR-tietosuoja-asetuksen mukaisesti. CRM:n avulla määritellään lisäksi mm. erilaiset luku- ja käyttöoikeudet eri asiakasryhmille ja henkilökunnalle.
WiseCRM – Asiakkuudenhallinnan logiikka
CRM lähtökohtana on helppokäyttöisyyden lisäksi se, että koko asiakkuutta tulee pystyä hallinnoimaan CRM kautta.
Asiakkailta löydät seuraavat välilehdet ja tiedot:
- henkilö- ja yhteystiedot
- aktiviteetit (sopimukset, verkkokauppaostokset, täytetyt tiedonkeruulomakkeet, ilmoittautumiset kursseille tai ryhmäliikuntaan)
- kulkuoikeudet (jäsenyyden/sopimuksen voimassaolotiedot, rfid-kortit & mobiilisalikortti, kulkutapahtumat)
- viestintä (yhteenveto henkilölle suoritetusta viestinnästä)
- yksityisyys (GDPR mukainen informaatio asiakkaan suostumuksesta)
- laskutus (asiakkaan valitsema laskutustapa ja logi sen automaattisiin muutoksiin)
Käyttäytymisen tallentaminen vrt. kronologinen viestintä
On hyvin merkittävää ymmärtää ero liikunta-alan perinteisen aikaperusteisen viestinnän sekä WiseGymin käyttäytymiseen perustuvan viestinnän välillä: Perinteiseen tapaan esim. kuntosalijäsenyyden ostaneelle lähtee vaikka 3 päivän päästä ostamisesta viesti, jossa toivotetaan tervetulleeksi sekä 7 päivää ostamisesta viesti, jossa toivotaan palautetta. Ongelmana perinteisessä mallissa on se, ettei se kykene ottamaan huomioon asiakkaan käyttäytymistä. Viestinnän on syytä olla hyvin erilaista sellaiselle asiakkaalle, joka on käynyt salilla ensimmäisen viikon jokaisena päivänä verrattuna siihen asiakkaaseen, joka ei ole vielä käynyt kertaakaan.
WiseCRM seuraa asiakkaan käyttäytymistä ja sijoittaa automaattisesti asiakasta oikeisiin viestintäryhmiin.