Ohjeet, miten saada käyttöön toistuva kortiveloitus maksutapana, mikäli sitä ei vielä ole aikaisemmin tehty.
1. Toistuvaa korttiveloitusta operoi VismaPay, joten VismaPayn kanssa tarvitaan sopimus.
Mikäli teillä ei vielä ole sopimusta VismaPayn kanssa, ottakaa yhteyttä WiseNetworkin tukeen tukipyynnöllä, josta sopimuksenne alustetaan.
Tukipyynnön voi tehdä järjestelmän admin-hallintapuolelta, mistä tahansa näkymästä klikkaamalla tuki-kuvaketta (henkilö luurit päässä).
2. Viimeistelkää sopimus VismaPayn kanssa ja varmistakaa, että maksukortit ovat aktivoituina maksutapoina.
3. Ilmoittakaa WiseNetworkille VismaPayn portaalista "Private key" ja "API key".
HUOM! Tiedot on toimitettava tekstimuodossa (ei kuvakaappauksena)!
4. Poistakaa täppä VismaPayn portaalista "Settings"-sivulta kohdasta "Transaction behavior Auto settlement".
Ilman tämän asetuksen poisottamista eivät toistuvat korttiveloitukset maksutapana toimi.
Ilmoittakaa WiseNetworkille, kun tämä on tehty.
5. Muokatkaa "Maksutavat"-artikkelianne lisäämällä sinne VismaPayn tekstit. Voit kopioida tekstit täältä.
Nämä tekstit tulee olla kyseisessä artikkelissa, jotta VismaPay voi aktivoida maksukortit maksutapoina.
6. Mikäli olet ottanut WiseGym-järjestelmän käyttöön ennen syksyä 2023, luodaan teille WiseNetworkin tuen toimesta vielä kaksi artikkelia, joiden sisältö lähtee asiakkaalle ennalta määritellyin säännöin.
Maksukortti vanhenemassa
Tämän artikkelin sisältämä viesti lähtee asiakkaalle, kun maksukortin vanhemeniseen on 30, 14, 7 ja 1 päivää ennen seuraavaa veloituspäivää ja kun kortti vanhenee ennen seuraavaa veloituspäivää.
Veloitus epäonnistunut
Tämän artikkelin sisältämä viesti lähtee asiakkaalle kun veloitus on epäonnistunut ensimmäisen kerran veloituspäivänä sekä seuraavana päivänä jos veloitus epäonnistuu edelleen
HUOM! Älä luo näitä artikkeleita itse, vaan odota, että WiseNetworkin tuki on ne teille luonut.
Nyt kaikki on valmista ja voitte asettaa jäsenyystuotteelle maksutyypiksi "Toistuva korttimaksu".
HUOM! Mikäli haluat, että asiakkaat voivat valita maksavatko jäsenyytensä normaalisti laskuilla vai toistuvalla korttiveloituksella, tulee silloin molemmista olla omat tuotteet.
Veloitusyrityksen epäonnistuminen kolmena päivänä peräkkäin
Kun veloitusyritys epäonnistuu kolmena päivänä peräkkäin, päättää järjestelmä asiakkaan sopimuksen automaattisesti. Samalla myös asiakkaan aikaisemmin syöttämät korttitiedot katoavat näkyvistä järjestelmässä.
Mikäli asiakas haluaa jatkaa jäsenyyttään, tulee hänen ostaa verkkokaupasta uusi jäsenyys. Vanhaa, jo kertaalleen päättynyttä sopimusta ei ole mahdollista aktivoida uudelleen.